logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۸۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

صنعت روی زنجان از پساب تصفیه خانه فاضلاب‌ها استفاده کند

صنعت-روی-زنجان-از-پساب-تصفیه-خانه-فاضلاب‌ها-استفاده-کند

معاون استاندار زنجان گفت: صنعت روی زنجان مشکلی در استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب‌ها ندارد و از این آب استفاده کند.

به گزارش موج رسا; جواد رحمتی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با اشاره به پساب فاضلاب زنجان سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی در این خصوص اظهار کرد: باید در این خصوص یک برگشت سرمایه‌ای نیز برای سرمایه‌گذار وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت روی زنجان مشکلی در استفاده از این آب ندارد، ابراز کرد: این صنعت با توجه به آلودگی نیز که ایجاد می‌کند حداقل از پساب تصفیه خانه فاضلاب زنجان استفاده کند.

معاون استاندار زنجان گفت: اگر ممنوعیت در استفاده از پساب تصفیه شده در کشاورزی اعمال شود و فقط در صنعت مورد استفاده قرار گیرد سرمایه‌گذار نیز مجبور می‌شود که قیمت این آب را کاهش دهد.

وی بیان کرد: برای اینکه تصفیه‌خانه‌های ما با تمام ظرفیت کار کنند دستگاه‌های دولتی که مصارف بالایی دارند باید فاضلاب شان را سریعا دایر و به شبکه وصل شوند.

رحمتی با بیان اینکه آمار و گزارشی در مورد وصل نشدن دستگاه‌ها به شبکه فاضلاب و قرار گرفتن در خط‌ های انتقال نیاز است، افزود: دستگاه‌هایی که در مسیر انتقال هستند باید در کمترین زمان وارد شبکه فاضلاب شوند.

رسول بیات فرماندار زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه بحث شبکه فاضلاب اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها با اینکه در مسیر انتقال قرار دارند اما نسبت به ورود به شبکه فاضلاب اقدام نکرده‌اند.

وی  با اشاره به بحث کیفیت آب به خصوص در برخی روستاها عنوان کرد: ما در کنار منابع آبی در بحث کیفیت آب مشکل داریم که جلساتی نیز در این خصوص باید  برگزار شود.

علیرضا بیگلری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه گارگروه تخصصی سلامت استان رتبه دوم کشوری را کسب کرد، اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه‌های سه جانبه بین استانداری زنجان، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی  استان سبب شد در بحث کارهای عمرانی به عنوان استان اول کشور در امر ساخت‌ و سازها شناخته شویم و ۸۵ میلیارد تومان بودجه وارد استان کردیم.

وی افزود: با پیگیری‌های استاندار زنجان ۶۰ درصد پروژه‌های عمرانی به اتمام رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر عنوان کرد: بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و حوادث بار بزرگ مرگ و میر را بر کشور تحمیل می‌کند که به همین خاطر بیشتر مصوبات جلسات کارگروه تخصصی استان در این رابطه بود.

وی یادآور شد: ۸۵ میلیاد تومان فقط به خاطر تفاهم نامه سه جانبه بوده و آن چیزی که از طرح تحول سلامت وارد استان شده، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی و بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان نیز بودجه تجهیزاتی بوده است.

بیگلری با اشاره به بیمارستان ابهر بیان کرد: این بیمارستان در حال اتمام و در آستانه افتتاح است و آنژیوگرافی دوم بیمارستان موسوی نیز این هفته تحویل داده می‌شود.

یحیی رحمتی شامگاه شنبه در این جلسه با بیان اینکه در سال ۹۵ چهار کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شد، اظهار کرد: هشت جلسه گروه کارشناسی نیز در سال گذشته برگزار شده است.

وی تعداد مصوبات کارگروه را ۴۲ مورد عنوان کرد و افزود: ۱۲ مصوبه نیز در جلسات گروه کارشناسی داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به ستاد خدمات سفر استان ابراز کرد: سال گذشته چهار جلسه در این خصوص برگزار کردیم.

وی گزارشی از اقدامات و برنامه های اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نیز ارائه کرد.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر